logo
امروز : جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۱۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

مسجد تربیتی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است

مسجد-تربیتی‌ترین-مکان-در-جامعه-اسلامی-است
امام جمعه قیدار گفت: مسجد در تربیت نقش اساسی و حیاتی دارد زیرا که مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار گفت: آگاهی بیش‌تر از ویژگی‌های اخلاقی دانش‌آموز؛ ثمره همکاری اولیا و مربیان است و بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموز، تنها بر اثر ارتباط خانه و مدرسه برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه البته باید توجه داشته باشیم که پیوند اولیاء و مربیان، پیوند خانه و مدرسه یک  ضلع سومی به نام مسجد دارد افزود: مسجد در تربیت نقش اساسی و حیاتی دارد زیراکه مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز هست.

امام جمعه قیدار به ۲۶ مهر ماه روز تربيت‏ بدنى و ورزش اشاره کرد و بیان داشت: ورزش و نرمش در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا‌که موجب سلامتی جسم انسان می‌شود و جسم انسان هم ارتباط تنگاتنگی با روح دارد و باعث نشاط روحی انسان می‌شود.

وی افزود: کم تحرکی عامل اصلی بیش از یک سوم مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلب، سرطان و دیابت شناخته شده است بنابر این توجه به فعالیت‌های جسمانی و ورزش سهم بسیار مهمی در سلامتی کنترل وزن و چربی در بدن دارد و عبادت و بندگی خوب و خدمت به دیگران هم در گرو سلامتی بدن است.

امام جمعه قیدار به ولادت امام عسکری در شنبه ۲۱ مهر ماه اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) باوجود كنترل شدید دستگاه حاكمه در دوران امامت امامت ایشان دست از مبارزه خود علیه حكام ظالم برنداشتند و سیره مبارزاتى ایشان با استفاده از سلاح علم، معنویت و اخلاق بود آن هم در روزگارى كه حاكمان به چیزى جز حفظ قدرت و دنیاگرایى نمى‏‌اندیشیدند، حضرت با این شیوه شیعیان عصر خویش را رهبرى کردند و شیعه را از شدیدترین مهلكه‌‏ها و بحران‌‏هاى تاریخى حفظ كردند.

وی به وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مقام شفاعت حضرت معصومه (س) به بیان مبارک امام صادق (ع) گستره شفاعتش به وسعت تاریخ تشیع و جغرافیای شیعیان است.

امام جمعه قیدار به ۲۴ مهر ماه روز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز اشاره کرد و گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به منظور تقویت ایمان و بصیرت عمیق دینی و سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدبیر حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) در ۲۴ مهر ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شد تا با حضور این سازمان مقدس، ارتش بیش از گذشته به زیور دین و بصیرت، مزین شود.

وی افزود: تلاش‌های کارکنان مومن این نهاد ارزشمند در راستای تقویت ارزش‌های معنوی و تربیت جوانان متدین در نیروهای ارتش بسیار ارزشمند و ستودنی است و موجب ارتقای مکتبی ارتش جمهوری اسلامی می‌شود و به تبع آن موجب تقویت توان و روحیه رزمی کارکنان ارتش در مقابله با دشمنان و دنیای کفر و استکبار می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰